tisdag 12 november 2013

Inspiration och val

Nu har vi temat familjen, så jag skulle fundera ut någonting inom temat familjen, någonting som en hel familj kan använda. Först funderade jag på att göra det vanligaste, en kudde, men jag ville att det skulle vara något nytt. Det tog halva lektionen, men jag bestämde mig för att göra ett förkläde. Ett förkläde i köket kommer alla i familjen kunna använda dagligen. själva förklädet kommer jag också att ha ett tema till. Jag sitter och funderar på tre saker:
Bondgårdstema, för att min pappa är mjölkbonde, jultema, för att det är jul om en månad och åtta dagar, eller tema familjen på den med, man kan t.ex skriva alla namn i familjen.
Men när jag bestämde mig blev det bondgårdstema! Jag kom på att jag skulle kunna göra ett  vanligt  förkläde, men att jag ska textiltrycka förklädet till en kossa. Jag söker runt på google bilder för att få mer inspiration och idéer. Men jag kanske ändrar mig ikväll, kanske vill jag göra något annat, eller med något annat tema.

Jag har skissat upp ett litet exempel på hur jag skulle kunna designa mitt förkläde. Men jag kanske ska ha en stor eller två små fickor mitt på förklädet.

Kossan är emellertid väldigt liten, men det är ju bara en skiss, inte en ritning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar