fredag 29 november 2013

17/11-13

Idag har jag hunnit att göra samma sak som igår, fast med knytbanden och nackbandet.

Jag började med att nåla fast mönsterpappret med knapplålar. När hela alla nackband och knytband ska man vika dem på mitten och sy ihop i symaskin, men det hann jag inte idag.

När jag är klar med att nåla fast så ser det ut såhär.


Men eftersom att jag skulle göra två knytband så vek jag allting, sedan använde jag mig av en fliskrita och en piffikus och ritade 1 centimeter utanför mösterpappret, så att jag skulle få fram sömsmånet. Sömsmån är en kant på t.ex ett plagg som man sedan viker in och syr i symaskin. Jag tror att man gör det för att det inte ska fransa sig.

Jag klippte med en tygsax. Men att klippa i detta sträva tyget när det var dubbelt var väldigt jobbigt. Men nu så har jag gjort klart två knytband.

Sedan gjorde jag samma sak igen till nackbandet, fast jag vek inte det dubbelt nu, för att jag skulle bara ha ett nackband.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar